Project Details
KFAS Expected Outputs
Online laboratories became a very useful support for practical aspects of teaching methods in stem education. Online labs are remote laboratories, virtual experiments or data sets accessible from the browser through the Web applications to operate a lab are become crucial in science education. Web laboratories use the power of computerized models and simulations and a
variety of other instructional technologies to replace face-to face lab activities. It gives the user the opportunity to conduct the same scientific inquiry provided by
hands-on experiments but with the advantages of the virtual environment. To
support global research during the COVID-19 pandemic, we propose
developing blended teaching and learning (BTL) model for Physics lab courses
at GUST University. The model will use Moodle LMS to design the web lab
architecture, the model will be presented to enable students to do the online
physics lab. The instructional design model is based on the ADDIE model,
which includes the phases of analysis, design, development, implementation,
and evaluation. Virtual laboratories are used to make online interactions
between students and instructors. The model could lead students to
understand science concepts easily, enable students to do online experiments
that create new further experiments with curiosity, lead to develop more online
science labs that support stem education in Kuwait education system, and help
learners develop the necessary skills at any given circumstances, especially
the current epidemic situation. The project will open up the online science
laboratories (Virtual and Remote labs) for schools and universities in Kuwait. It
will encourage students to engage more in science topics, acquire scientific
inquiry skills, and experience the culture of doing science by undertaking active
guided experimentation. Increase universities and schools’ collaborations by
sharing online lab resources. Also, GUST university undergraduate computer
science students will
variety of other instructional technologies to replace face-to face lab activities. It gives the user the opportunity to conduct the same scientific inquiry provided by
hands-on experiments but with the advantages of the virtual environment. To
support global research during the COVID-19 pandemic, we propose
developing blended teaching and learning (BTL) model for Physics lab courses
at GUST University. The model will use Moodle LMS to design the web lab
architecture, the model will be presented to enable students to do the online
physics lab. The instructional design model is based on the ADDIE model,
which includes the phases of analysis, design, development, implementation,
and evaluation. Virtual laboratories are used to make online interactions
between students and instructors. The model could lead students to
understand science concepts easily, enable students to do online experiments
that create new further experiments with curiosity, lead to develop more online
science labs that support stem education in Kuwait education system, and help
learners develop the necessary skills at any given circumstances, especially
the current epidemic situation. The project will open up the online science
laboratories (Virtual and Remote labs) for schools and universities in Kuwait. It
will encourage students to engage more in science topics, acquire scientific
inquiry skills, and experience the culture of doing science by undertaking active
guided experimentation. Increase universities and schools’ collaborations by
sharing online lab resources. Also, GUST university undergraduate computer
science students will
Abstract Arabic
.أصبحت المختبرات عبر الإنترنت دعمًا مفيدًا جدًا للجوانب العملية لطرق التدريس في تعليم الجذعية
فالمختبرات على الانترنت ھي مختبرات بعيدة ، والتجارب الافتراضية أو مجموعات البيانات التي يمكن الوصول
تستخدم مختبرات .إليھا من المتصفح من خلال تطبيقات الويب لتشغيل مختبر أصبحت حاسمة في تعليم العلوم
الويب قوة النماذج المحوسبة والمحاكاة ومجموعة متنوعة من التقنيات التعليمية الأخرى لتحل محل أنشطة
المختبر وجھالوجھ. فھو يعطي المستخدم الفرصة لإجراء نفس التحقيق العلمي الذي توفره التجارب العملية ولكن
لدعم االبحوث العالمية خلال .مع مزايا البيئة الافتراضية COVID- ، نقترح تطوير نموذج التعليم والتعلم 19
المختلط (BTL) في ھذا المشروع نقترح تطوير التعليم المختلط .مختبر الفيزياء (BTL) نموذج مختبر الفيزياء
في جامعة GUST. سيستخدم النموذج Moodle LMS لتصميم بنية مختبر الويب ، وسيتم تقديم النموذج
ويمكن للنموذج أن يقود الطلاب إلى فھم مفاھيم الفيزياء .لتمكين الطلاب من القيام بمختبر الفيزياء عبر لإنترنت
بسھولة، وتمكين الطلاب من القيام بتجارب على الإنترنت تخلق تجارب إضافية جديدة مع الفضول، وتساعد
أدوات البحث .المتعلمين على تطوير المھارات اللازمة في أي ظروف معينة، وخاصة الوضع الوبائي الحالي
ھي نموذج التعلم المخلوط ة لمختبر الويب (المختبرات النائية والافتراضية)في Moodle LMS. سيتم مزج
المختبر الافتراضي مع التعلم المختلط وتكنولوجيا المعلومات لزيادة فعالية الدورة التدريبية في المختبر، وسيتم
استخدام التعلم القائم على المشروع عبر مختبر العلوم الافتراضي لزيادة تعلم الطلاب وفھمھم للعديد من المفاھيم
تطوير التفكير النقدي في حين أن الطلاب .العلمية، وتعزيز مھارات التفكير التحليلي والتقييم في دورة الفيزياء
يعملون مع الموارد الافتراضية مھم جدا والطلاب بحاجة إلى فھم أي نوع من النتائج التي تجمع ھا وتحليل لكل
ويستند نموذج التصميم التعليمي على نموذج .تجربة ADDIE ، الذي يتضمن مراحل التحليل والتصميم
والتطوير والتنفيذ والتقييم. وتستخدم المختبرات الافتراضية لإجراء تفاعلات عبر الإنترنت بين الطلاب
وسيفتح المشروع مختبرات العلوم الإلكترونية (مختبرات افتراضية ونائية) لتعليم المدارس .والمعلمين
والجامعات في الكويت، وسيشجع الطلاب على المشاركة بشكل أكبر في مواضيع العلوم، واكتساب مھارات
البحث العلمي، وتجربة ثقافة ممارسة العلوم من خلا
فالمختبرات على الانترنت ھي مختبرات بعيدة ، والتجارب الافتراضية أو مجموعات البيانات التي يمكن الوصول
تستخدم مختبرات .إليھا من المتصفح من خلال تطبيقات الويب لتشغيل مختبر أصبحت حاسمة في تعليم العلوم
الويب قوة النماذج المحوسبة والمحاكاة ومجموعة متنوعة من التقنيات التعليمية الأخرى لتحل محل أنشطة
المختبر وجھالوجھ. فھو يعطي المستخدم الفرصة لإجراء نفس التحقيق العلمي الذي توفره التجارب العملية ولكن
لدعم االبحوث العالمية خلال .مع مزايا البيئة الافتراضية COVID- ، نقترح تطوير نموذج التعليم والتعلم 19
المختلط (BTL) في ھذا المشروع نقترح تطوير التعليم المختلط .مختبر الفيزياء (BTL) نموذج مختبر الفيزياء
في جامعة GUST. سيستخدم النموذج Moodle LMS لتصميم بنية مختبر الويب ، وسيتم تقديم النموذج
ويمكن للنموذج أن يقود الطلاب إلى فھم مفاھيم الفيزياء .لتمكين الطلاب من القيام بمختبر الفيزياء عبر لإنترنت
بسھولة، وتمكين الطلاب من القيام بتجارب على الإنترنت تخلق تجارب إضافية جديدة مع الفضول، وتساعد
أدوات البحث .المتعلمين على تطوير المھارات اللازمة في أي ظروف معينة، وخاصة الوضع الوبائي الحالي
ھي نموذج التعلم المخلوط ة لمختبر الويب (المختبرات النائية والافتراضية)في Moodle LMS. سيتم مزج
المختبر الافتراضي مع التعلم المختلط وتكنولوجيا المعلومات لزيادة فعالية الدورة التدريبية في المختبر، وسيتم
استخدام التعلم القائم على المشروع عبر مختبر العلوم الافتراضي لزيادة تعلم الطلاب وفھمھم للعديد من المفاھيم
تطوير التفكير النقدي في حين أن الطلاب .العلمية، وتعزيز مھارات التفكير التحليلي والتقييم في دورة الفيزياء
يعملون مع الموارد الافتراضية مھم جدا والطلاب بحاجة إلى فھم أي نوع من النتائج التي تجمع ھا وتحليل لكل
ويستند نموذج التصميم التعليمي على نموذج .تجربة ADDIE ، الذي يتضمن مراحل التحليل والتصميم
والتطوير والتنفيذ والتقييم. وتستخدم المختبرات الافتراضية لإجراء تفاعلات عبر الإنترنت بين الطلاب
وسيفتح المشروع مختبرات العلوم الإلكترونية (مختبرات افتراضية ونائية) لتعليم المدارس .والمعلمين
والجامعات في الكويت، وسيشجع الطلاب على المشاركة بشكل أكبر في مواضيع العلوم، واكتساب مھارات
البحث العلمي، وتجربة ثقافة ممارسة العلوم من خلا
Status | Finished |
---|---|
Effective start/end date | 1/11/20 → 14/03/22 |
Fingerprint
Explore the research topics touched on by this project. These labels are generated based on the underlying awards/grants. Together they form a unique fingerprint.