Project Details
Abstract Arabic
الغرض الرئيسي من هذه الدراسة هو تحديد مواقع محطة الشحن المحتملة لمحطات شحن المركبات الكهربائية التي يمكن تأسيسها على المدى القصير والمتوسط. من أجل تحقيق الغرض الرئيسي ، أولاً ، ينبغي التنبؤ عدد السيارات الكهربائية في بلدنا التي ستضرب الطرق في غضون بضع سنوات.
بعد مرحلة التنبؤ ، ستستمر مع خطوة تحديد الأماكن التي يجب أن توجد فيها محطات الشحن. من أجل إدراك هذه المرحلة ، سيتم تحديد تحديد الموقع لتركيب محطات شحن السيارات الكهربائية باستخدام أساليب النمذجة الرياضية. في هذه المرحلة ، سيتم تحديد نقاط محطة الشحن الأنسب مع إنشاء النموذج الرياضي. سيتم اختبار النماذج أولاً باستخدام مجموعة بيانات تمثل منطقة ، ثم يتم الحصول على حلول للكويت.
في المرحلة الثالثة ، سيتم إنشاء نموذج محاكاة للنتائج التي تم الحصول عليها من النموذج الرياضي. في هذه المرحلة ، سيتم دمج نتائج محطات الشحن المحتملة التي تم الحصول عليها من النموذج الرياضي وعدد السيارات الكهربائية التي تم الحصول عليها في المرحلة الأولى في النموذج. سيتم تحليل نتائج المحاكاة ووفقًا للنتائج ، سيتم تحديث النموذج الرياضي ، وسيتم الحصول على الإصدار النهائي من النموذج عن طريق أخذ النتيجة مرة أخرى.
في الجزء الأخير من هذا المشروع ، يهدف إلى تطوير نظام دعم متكامل لدعم القرار يتكون من بنية مستودع البيانات والنماذج والخوارزميات ، والتي ستخطط وإدارة النظام بأكمله بطريقة شاملة ورياضية وقائمة على البيانات ، وتحسين بعض الخرسانة والمعايير القابلة للقياس وإدارتها في الوقت الفعلي.
Abstract English
The main purpose of this study is to determine the possible charging station locations of electric vehicle charging stations that can be established in the short and medium term. In order to achieve the main purpose, first, the number of electric vehicles in our country that will hit the roads in a few years should be forecasted.
After the forecasting phase, it will continue with the step of determining the places where the charging stations should be located. In order to realize this phase, a location determination will be made for the installation of electric vehicle charging stations by using mathematical modeling approaches. At this phase, the most suitable charging station points will be determined with the mathematical model to be established. The models will first be tested with a dataset representing a region, and then solutions for Kuwait will be obtained.
In the third phase, a simulation model will be established for the results obtained from mathematical model. At this stage, the results of the potential charging stations obtained from mathematical model and the number of electric vehicles obtained in the first stage will be integrated into the model. The simulation results will be analyzed and according to the results, the mathematical model will be updated, and the final version of the model will be obtained by taking the result again.
In the last part of this project, it is aimed to develop an integrated decision support system consisting of data warehouse structure, models and algorithms, which will plan and manage the entire system in a holistic, mathematical and data-based way, optimizing certain concrete and measurable criteria and manage it in real time.
Short title | Design and Development of a Decision Support System for Urban Location of Electric Vehicle Charging Stations in Kuwait |
---|---|
Status | Active |
Effective start/end date | 15/04/24 → … |
Fingerprint
Explore the research topics touched on by this project. These labels are generated based on the underlying awards/grants. Together they form a unique fingerprint.