Project Details
Abstract Arabic
شهد التعليم العالي تقدمًا في طرق التدريس والتعلم ، وقد أدى الوباء الأخير إلى تسريع اعتماد منهجيات جديدة في عملية الرقمنة والتعلم الإلكتروني. غالبًا ما يتم اعتماد التقنيات الذكية لإلقاء المحاضرات وإجراء التقييمات وتعزيز المناقشات. يعد التعلم القائم على الألعاب أحد الابتكارات التي يُعتقد أن لديها القدرة على زيادة مشاركة الطلاب وتحفيزهم ، لا سيما مع تسريع دور التكنولوجيا في عملية التدريس والتعلم. دعمت دراسات مختلفة فعالية استخدام التعلم القائم على الألعاب مقارنة بالتعلم التقليدي وجهًا لوجه في الفصول الدراسية. تم التحقيق في مفهوم استخدام الألعاب في سياق مختلفة والتعلم القائم على الألعاب من قبل باحثين مختلفين في دول مجلس التعاون الخليجي. على الرغم من الاهتمام المتزايد من قبل المجتمع البحثي في دول مجلس التعاون الخليجي بالتعلم القائم على الألعاب وتأثيراته المحتملة على عملية التعلم والتحفيز والإنجازات الأكاديمية لطلاب الجامعة ، لم يتم العثور على دليل على إجراء دراسة تجريبية للتحقيق في الآثار الحقيقية للتعلم القائم على الألعاب على الأداء الأكاديمي للطلاب (وتنمية المهارات الرقمية) والتحفيز في الكويت ومنطقة دول مجلس التعاون الخليجي بأكملها. لم يطبق أحد على الإطلاق نهجًا تجريبيًا كاملاً لتحديد آثار التعلم القائم على الألعاب في جامعات الكويت ودول مجلس التعاون الخليجي الأخرى و ارتباطها بالسياق الثقافي و الخصائص الاجتماعية والديموغرافية لطلاب الجامعات. علاوة على ذلك ، لم يتم إجراء أي تحليل معياري على الإطلاق حول آثار التعلم القائم على الألعاب على أداء طلاب الجامعات والتحفيز بين الكويت ودول أخرى في العالم. يقدم هذا البحث حلاً من خلال تطوير وتطبيق منهجية تجريبية مناسبة للتحقيق في آثار التعلم القائم على الألعاب على التحفيز والأداء الأكاديمي(تنمية المهارات الرقمية) لطلاب الجامعة في الكويت. سيتم إجراء البحث في إطار هذا المشروع في وقت واحد في ثلاث دول أخرى على النحو التالي: أستراليا وتركيا وصربيا. ستتيح النتائج إجراء تحليل معياري وفهم متعمق لترابط الإنجازات الأكاديمية لطلاب الجامعة عند المشاركة في التعلم القائم على الألعاب وخصائصهم الاج
Abstract English
Higher Education has been witnessing advancement in teaching and learning pedagogies and the latest pandemic has accelerated the adoption of new methodologies within the digitalization and e-learning process. Smart technologies are more often being adopted to deliver lectures, conduct assessments and boost discussions. Game-based learning is one of the innovations that is believed to have the potential to increase student engagement and motivation, especially with the accelerating role of technology in the teaching and learning process. Different studies have supported the effectiveness of using game based learning compared to traditional face-to-face learning in classrooms. The concept of gamification and game-based learning was investigated by different researchers in GCC countries. Despite the rising interest of the research community in the GCC countries towards game based learning and its potential effects on the learning process and motivation and academic achievements of the university students, no evidence is found that empirical study was conducted to investigate the true effects of the game based learning on students' academic performance (and development of digital skills) and motivation in Kuwait and entire GCC region. No one ever applied full experimental approach to determine the effects of the game based learning in the universities in Kuwait and other GCC countries and their association with cultural context and socio-demographic characteristics of university students. Moreover, no benchmark analysis was ever conducted on the effects of game-based learning on university students performance and motivation between Kuwait and other countries in the world. This research offers solution by developing and applying appropriate experimental methodology to investigate the effects of game-based learning on
Short title | Evaluating the impact of game-based learning on university students' skills development - a cross cultural analysis |
---|---|
Status | Active |
Effective start/end date | 18/06/22 → … |
Fingerprint
Explore the research topics touched on by this project. These labels are generated based on the underlying awards/grants. Together they form a unique fingerprint.