Project Details
Abstract Arabic
استهدفت هذه الدراسة معرفة دور المدرس للغة أجنبية غير لغته الأم في تحصيل الطلاب العلمي ومخرجات التعليم، حيث أن هناك ندره في الأبحاث المختصة في هذا المجال ولذا، فإن مثل هذه الدراسة لها أهمية كبيرة تثري البحث العلمي المتخصص. قامت هذه الدراسة بالإجابة على الأسئلة التالية:
(1) إلى أي درجة يقوم مدرس لغة غير لغته الأم بتحقيق الأهداف الخارجية لتدريس اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية ومنها على وجه الخصوص:
- مساعدة الطلاب على الاتصال بنجاح في استخدام اللغة الأجنبية.
- مساعدة الطلاب على أن يكونوا متحدثين أكفاء في اللغة الأجنبية.
(2) إلى أي درجة يقوم مدرس لغة غير لغته الأم بتحقيق الأهداف الداخلية لتدريس اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية ومنها على وجه الخصوص:
- مساعدة الطلاب على اكتساب انطباع جيد عن متحدثي اللغات الأخرى وبالأخص اللغة الإنجليزية.
- تحفيز الطلاب.
Abstract English
There is surprisingly little research to date conducted into non-native teacher expertise and its relationship to learning outcomes. The scarcity of research is partly due to the popular assumption that the target language is best taught by native speakers. The present project seeks to investigate the relationship between non-native teachers’ expertise vis-à-vis students’ achievement or learning outcomes, which may include students’ English proficiency and/or their achievement in other subjects taught in English.
Status | Finished |
---|---|
Effective start/end date | 1/12/05 → 12/12/06 |
Fingerprint
Explore the research topics touched on by this project. These labels are generated based on the underlying awards/grants. Together they form a unique fingerprint.