E Learning in Medicine

Project: General ResearchGeneral Research 2020 Cycle 2 (Corona)

Project Details

Abstract Arabic

يتم استخدام التعليم عن بعد في العديد من كليات الطب حول العالم. إمكانية وكفاءة وكيفية اجراء التعليم عن بعد مجال
خصب حاليا للأبحاث. في ھذا البحث سنقوم بدراسات متعددة لمعرفة مدى كفاءة التعليم عن بعد في التعليم الطبي الجامعي
ومقارنتھ مع التعليم التقليدي. الدراسة الأولى ستكون عبارة عن دراسة (راندومايزد كونترولد ترايال) تقارن بين التعليم
التقليدي والتعليم عن بعد في كلية الطب في جامعة الكويت. سنقوم كذاك بدراسة طرق تدريس مختلفة وتحويلھا إلى
الإنترنت مثل الإختبارات القصيرة ولقاء المرضى. ھذه الدراسات المتعددة التي سنقوم بھا ستعطينا معلومات تساعدنا في
.قرارات التعليم عن بعد في كلية الطب

Abstract English

E-learning is increasingly being used medical schools as an alternative to many face-to-face teaching and evaluation activities. The feasibility, effectiveness and best practices of e-learning activities are all under active study. In this series of studies, we will look at both quantitative and qualitative evidence of the effectiveness of e-learning for undergraduate medical education, differences in learner experiences, and the relative effectiveness of different modalities of online education. The main study is a randomized controlled trial comparing online to face-to-face learning to a group of medical students at the Faculty of Medicine in Kuwait. We will also assess the feasibility of moving a number of teaching activities to an online format including multiple-choice question exams, problem-based learning cases, and virtual patient encounters. This series of studies will help us make informed decisions about the incorporation of e-learning in the medical school curriculum and develop capacity for further development of content and future research.
StatusFinished
Effective start/end date1/12/201/12/23

Fingerprint

Explore the research topics touched on by this project. These labels are generated based on the underlying awards/grants. Together they form a unique fingerprint.