Project Details
Abstract Arabic
بسبب إنتشار جائحة COVID شرعت وزارة التربية والتعليم في دولة الكويت لوضع خارطة طريق للتعلم 19 الإلكتروني كجزء من تحويل التعليم في ظل تحديات عالمية. حيث يتطلب ھذا المسع تطوير استراتيجية على مستوى الدولة للتعلم الإلكتروني من شأنھا تحسين التعلم والتعليم من خلال نشر التكنولوجيا المناسبة لدعم التميز العلمي في البرامج
التعليمية، ولنشر ثقافة التعلم الذاتي للمتعلم، ولخلق بيئة ووسائل تعليمية تقنية تعتمد على أحدث النتائج والأدوات إن مثل ھذا البرنامج الوطني للتعلم الإلكتروني من شأنھ أن يضع دولة .التكنولوجية في مجال التعلم والتعلم الإلكتروني الكويت في موقع الريادة في المنطقة بنموذج تعليمي متميز بمرونتھ في مواكبة المستجدات العالمية. يعكس المقترح المقدم
2018 في تطوير وتنفيذ استراتيجية - خبرة المؤلف بصفتھ رئيس فريق التعلم الإلكتروني في وزارة التربية من 2010 من خلال ھذا المقترح، يقدم المؤلف إطار نظري للتعلم الإلكتروني من واقع تجربة .التعلم الإلكتروني في مدارس الكويت مدارس دولة الكويت. ھذا بالإضافة إلى عرض مصفوفة لارتباط الأدوار مقابل والكيانات والإدارات ذات الصلة في وزارة التربية، كمثال، نحو التنفيذ الناجح. يعتمد النموذج المقترح على ثلاث ركائز متكاملة رئيسية وھي: المعلمون (الأفراد)، المنھج (المحتوى) والتكنولوجيا (الأدوات). بالإضافة إلى ذلك، يھدف المقترح إلى التأكيد على أھمية اتباع نھج متكامل .غير تقليدي نحو التنفيذ الناجح للتعلم الإلكتروني
التعليمية، ولنشر ثقافة التعلم الذاتي للمتعلم، ولخلق بيئة ووسائل تعليمية تقنية تعتمد على أحدث النتائج والأدوات إن مثل ھذا البرنامج الوطني للتعلم الإلكتروني من شأنھ أن يضع دولة .التكنولوجية في مجال التعلم والتعلم الإلكتروني الكويت في موقع الريادة في المنطقة بنموذج تعليمي متميز بمرونتھ في مواكبة المستجدات العالمية. يعكس المقترح المقدم
2018 في تطوير وتنفيذ استراتيجية - خبرة المؤلف بصفتھ رئيس فريق التعلم الإلكتروني في وزارة التربية من 2010 من خلال ھذا المقترح، يقدم المؤلف إطار نظري للتعلم الإلكتروني من واقع تجربة .التعلم الإلكتروني في مدارس الكويت مدارس دولة الكويت. ھذا بالإضافة إلى عرض مصفوفة لارتباط الأدوار مقابل والكيانات والإدارات ذات الصلة في وزارة التربية، كمثال، نحو التنفيذ الناجح. يعتمد النموذج المقترح على ثلاث ركائز متكاملة رئيسية وھي: المعلمون (الأفراد)، المنھج (المحتوى) والتكنولوجيا (الأدوات). بالإضافة إلى ذلك، يھدف المقترح إلى التأكيد على أھمية اتباع نھج متكامل .غير تقليدي نحو التنفيذ الناجح للتعلم الإلكتروني
Abstract English
Due to the spread of the COVID-19 Pandemic, the Ministry of Education (MoE) in the State of Kuwait will have to take a quick response to transform current teaching and learning practices for the entire school system online. Such an endeavor requires a need to develop a contingency plan and a state-wide strategy for an inclusive and sustainable digital learning model. Developing such plans and frameworks, would lead to a more meaningful and effective digital learning practices. As these frameworks would support the spread of the most recent technology innovations in
digital pedagogy and theories relevant to digital learning. Consequently, they shift the didactic learning approach of one-size-fits-all to a more adaptable and productive learning approach. This initiative would place the State of Kuwait in a pioneering position in the region with such an innovative learning model. The proposal reflects on a variety of experiences in the field of education and STEM learning. Indeed, the principal investigator of this study was the head of the e-learning team at MoE in Kuwait from 2010-2018. As a result of this study, we will propose conceptual frameworks to develop a sustainable and inclusive digital learning model in the school system in Kuwait. Along with these frameworks, we will design a matrix of correlation of various roles within each department at MoE to make this plan successful. The proposed frameworks will be based on three main integrated pillars: Teachers and students (Individuals), Curriculum (Content, and assessments) and Technology (tools to promote active learning); while aiming at stressing the importance for an integrated non-traditional approach toward successful e-learning implementation
digital pedagogy and theories relevant to digital learning. Consequently, they shift the didactic learning approach of one-size-fits-all to a more adaptable and productive learning approach. This initiative would place the State of Kuwait in a pioneering position in the region with such an innovative learning model. The proposal reflects on a variety of experiences in the field of education and STEM learning. Indeed, the principal investigator of this study was the head of the e-learning team at MoE in Kuwait from 2010-2018. As a result of this study, we will propose conceptual frameworks to develop a sustainable and inclusive digital learning model in the school system in Kuwait. Along with these frameworks, we will design a matrix of correlation of various roles within each department at MoE to make this plan successful. The proposed frameworks will be based on three main integrated pillars: Teachers and students (Individuals), Curriculum (Content, and assessments) and Technology (tools to promote active learning); while aiming at stressing the importance for an integrated non-traditional approach toward successful e-learning implementation
Status | Finished |
---|---|
Effective start/end date | 1/08/20 → 1/02/21 |
Fingerprint
Explore the research topics touched on by this project. These labels are generated based on the underlying awards/grants. Together they form a unique fingerprint.