The Attitude of lecturers and undergraduates towards E-learning considering educational and technical challenges and requirements in Kuwaiti Applied Colleges

Project: General ResearchGeneral Research 2020 Cycle 2 (Corona)

Project Details

Abstract Arabic

أصبح التعلم الرقمي أحد العناصر المكونة للتعليم العالي في العديد من البلدان حيث توفر منصات التعلم الإلكتروني فرصًا
رائعة للتغلب بشكل خلاق على العديد من مشكلات التعيلم التقليدي. ومع ذلك ، فإن التعلم الإلكتروني ليس خالياً من العيوب ،
حيث توجد العديد من الصعوبات التعليمية والتقنية لتطبيق التعلم عبر الإنترنت في التعليم العالي ، خاصة عندما يقف التعليم
العالي على التعلم التطبيقي القائم على التعليم العملي والتدريب المباشر. يھدف البحث المقترح إلى استكشاف مواقف
المحاضرين والطلاب الجامعيين تجاه التعلم الإلكتروني في الكليات التطبيقية. كما تسعى إلى الكشف عن أھم التحديات
التعليمية والتقنية للتعلم الإلكتروني. علاوة على ذلك ، فھي تسعى إلى تحديد المتطلبات التعليمية والفنية لضمان جودة التعلم
الإلكتروني. تتكون عينة البحث من الأساتذة وطلاب جامعيين من خمس كليات تطبيقية في الكويت (كلية التربية الأساسية ،
كلية الدراسات التكنولوجية ، كلية الدراسات التجارية ، كلية العلوم الصحية وكلية التمريض). يعتمد تصميم البحث المقترح
على الاستراتيجية التفسيرية المتسلسلة وسيطبق أساليب مختلطة مثل الاستبيانات والمقابلة شبھ المنظمة ومجموعات التركيز.
سيتم عرض النتائج الكمية والنوعية ومناقشتھا لبناء مجموعة من التوصيات التعليمية والتقنية لأعضاء ھيئة التدريس والطلاب
.و صانعي القرار في تلك الكليات

Abstract English

Digital learning has become one of the constituent elements of higher education in many
countries. E-learning platforms provides remarkable opportunities to creatively overcome
many problems of traditional learning approaches. Nevertheless, e-learning is not flawless,
where there are many educational and technical difficulties of implementing online learning
in higher education, especially when higher education stands on applied learning. The
proposed research aims to explore lecturers’ and undergraduates’ attitudes towards e-learning
in applied colleges. It also seeks to expose the most central educational and technical
challenges of e-learning. Moreover, it drives to define the educational and technical
requirements for ensuring quality e-learning. the research sample consist of lectures and
undergraduates who are drawn from five applied colleges in Kuwait (College of Basic
Education, the College of Technology Studies, the College of Business Studies, the College
of Health Sciences and the College of Nursing). The proposed research design is based on the
sequential explanatory strategy and will apply mixed methods such as questionnaires, semi structured
interview and focus groups. Quantitative and qualitative findings will be presented
and discussed to build up a set of educational and technical recommendations for faculty
members, students, and policymakers of these colleges
StatusFinished
Effective start/end date1/10/201/12/20

Fingerprint

Explore the research topics touched on by this project. These labels are generated based on the underlying awards/grants. Together they form a unique fingerprint.