Effect of Energy Efficient Technologies and Energy Literacy Interventions on the Energy Efficiency at Academic Building in Kuwait

Project: General ResearchGeneral Research 2019 Cycle 1

Project Details

Abstract Arabic

تحظى المباني الأكاديمية التعليمية العليا في جميع أنحاء العالم وخاصة في الكويت باهتمام استثنائي بسبب فواتير الطاقة العالية. في الآونة الأخيرة، جعل هذا الاهتمام استراتيجيات كفاءة الطاقة أولوية بالنسبة للعديد من السياسات للحد من إجمالي استهلاك الطاقة داخل هذه المباني التعليمية العليا. وقد أكدت الدراسات أن سلوكيات مستخدمين هذه المباني تلعب دوراً أساسياً في تحويل الجامعات إلى حرم أكثر كفاءة في استخدام الطاقة. لتحقيق تحسن كبير في كفاءة الطاقة في المباني الأكاديمية التعليمية العليا في الكويت، يجب أن يستهدف ساكني هذه المباني من خ ال التحفيز عى طرق توفير الطاقة الإيجابية. ويجب إشراك مستخدمين الحرم الجامعي من أعضاء هيئه تدريس وط اب وموظفي غير الأكاديميين في أي خطط عملية لتحويل الطاقة. وبالمثل، من أجل تسريع هذا الانتقال بنجاح، ينبغي أن تستثمر الجامعات في تعزيز "المعرفيه في مجال الطاقة". أظهرت الأبحاث الحديثه أن المعرفيه في مجال الطاقة في الطاقة أداة مهمة لتعديل سلوكيات استهلاك الطاقة يمكن للجامعات من خلالها تحقيق كفاءة الطاقة. ويمكن استخدام التقنيات الموفرة للطاقة في المباني الأكاديمية كأجهزة تعليمية لإظهار تأثير الساكن عى استهلاك الطاقة. تهدف هذه الدراسة إلى تحديد مستوى الوعي لدى مستخدمي الحرم الجامعي في تقنيات توفير الطاقة وتأثير تنفيذ الأدوات التعليمية لتحسين المعرفيه في كفاءة الطاقة عى التغيرات السلوكية للمستخدمين. في الكلية الأسترالية في الكويت، نهدف أولاً إلى تحديد الفجوة المعرفية في استخدام الطاقة بين مستخدمي الكلية الاسترالية. بعد ذلك، نهدف إلى تنفيذ مختلف الأدوات التعليمية وتقنيات التدريب من خ ال إدخالها في بيئة تعليمية جامعية واستخدام منهج دراسة الحالة بما في ذلك المحاضرات الدراسية.

Abstract English

Higher educational buildings around the world and especially in Kuwait have been receiving exceptional attention due to its high energy bills. Recently, this attention made the energy efficiency strategies a priority for many initiatives, to reduce the total energy consumption, within these higher educational institutional buildings. Studies have confirmed that occupants’ behaviors play an essential role in transforming universities into more energy efficient campuses. Achieving a significant energy efficiency improvement in Kuwait academics building should target its occupants by instigating positive energy-saving methods. Educators, students, academics staff, and technicians must be involved in any energy transitioning process plans. Similarly, to successfully accelerate this transition, campuses should invest in enhancing its occupant "energy-saving literacy." New research demonstrated that energy literacy is an important tool to modify energy consumption behaviors. Universities, schools, and colleges can involve its students during this transition. Energy efficient technologies in academic buildings could be used as educational devices to show the impact of the occupants on energy consumption. This study aims to identify the awareness level of a university campus occupants to energy saving techniques and the effect of implementing educational tools to improve energy efficiency literacy on occupant behavioral changes. At the Australian College of Kuwait (ACK), we first aim to identify the energy efficiency literacy gap among the ACK occupants. Subsequently, we aim to implement various educational tools and training technique by bringing it into a university learning environment and using a case study approach including coursework.
StatusFinished
Effective start/end date1/10/1913/06/22

Fingerprint

Explore the research topics touched on by this project. These labels are generated based on the underlying awards/grants. Together they form a unique fingerprint.