Project Details
Abstract Arabic
تصميم المنشآت الخرسانية المختصة هي واحدة من أهم عوامل ثبات التحية. بالتالي، "الهياكل الخرسانية" تعتبر الوحدة الأساسية في البناء والتعليم والهندسة المدنية، ويتعلم الطلاب مهارات التصميم الملموسة من خلال الوسائل التعليمية التقليدية أو عن طريق مشاريع أو مشاكل هندسية بحاجة للحلول.
مراجعة تطبيق تصميم المنشآت الخرسانية ليست نتيجة التعليم المتكاملة في جميع المناهج الدراسية. ومع ذلك، فإنه واحد من نتائج التعليم في وحدة دبلوم "RNCWD533A-Prepare detailed design of civil concrete structures" والتي نشرتها Training.gov.au the National Register on Vocational Education and Training (VET) in Australia (Training.gov.au2014).
الهدف من هذا المشروع البحثي هو تحليل فعالية التعليم "مراجعة تصميم الخرسانة" عند المقارنة بين النهجين التعلم المختلفة. ويستند النهج التعليمية الأولى على نهج التعليمية التقليدية حيث يتعلم طلاب الهندسة المهني أساسيات تصميم الخرسانة من خلال المحاضرات والدروس. ويستند النهج التعلم الثانية على نهج النشط حيث يتعلم طلاب الهندسة المهني أساسيات تصميم الخرسانة من خلال تنفيذ التدريب العملي على المنشآت الخرسانية بسيطة.
منهجياً، يمكن تحليل الفرق في فعالية التعلم من خلال تنفيذ شبه ما قبل الاختبار وهو مسبق/وتطبيق – اختبار ما بعد التجارب وذلك مع مجموعة تجريبية من الطلاب ومجموعة أخرى للمراقبة من الطلاب.
إن الأهمية العملية والإحصائية سوف توفر رؤيا بشأن فعالية التعلم من كلا النهجين أهمية العملية والإحصائية كما ستسمح الاستنتاجات للمناهج الدراسية المتعلقة بالتصميم وتصميم الكونكريت المتعلق بدورات تدريب وتعليم الهندسة المدنية بشكل عام.
Abstract English
Competent design of concrete structures is one of the most important factors for the sustainable
development of infrastructure. Consequently, “concrete structures” is considered a core unit in
construction and civil engineering education, and students learn concrete design skills through
traditional or problem-based learning approaches.
The “review of the application of design of concrete structures” is not an integrated learning outcome
in all curricula. However, it is one of the learning outcomes in the diploma unit “RIICWD533A - Prepare
detailed design of civil concrete structures” as published by Training.gov.au. the National Register on
Vocational Education and Training (VET) in Australia (Training.gov.au. 2014).The purpose of this research project is the analysis of the effectiveness of learning “reviewing concrete
design”, when comparing two different learning approaches. The first learning approach is based on a
traditional instructional approach where vocational engineering students learn the basics of concrete
design through lectures and tutorials. The second learning approach is based on an active learning
approach where vocational engineering students learn the basics of concrete design through handson implementation of simple concrete structures.
Methodologically, the difference of learning effectiveness can be analyzed by carrying out semiquasi pre-test/post-test experiments with an experimental group of students and a control group of
students. Practical and statistical significance will provide insights regarding the learning effectiveness
of both approaches and allow conclusions for the curriculum design of concrete design-related training
courses and civil engineering education in general.
Status | Finished |
---|---|
Effective start/end date | 1/10/14 → 9/10/16 |
Fingerprint
Explore the research topics touched on by this project. These labels are generated based on the underlying awards/grants. Together they form a unique fingerprint.