Project Details
Abstract Arabic
أدى العدد المتزاید من المركبات على الطریق إلى وجود عدد كبیر من مخلفات الإطارات. ولقد كانت عملیة التخلص من مخلفات الإطارات
واحدة من أكبر المشاكل البیئیة في المجتمع الحدیث. في الوقت الحالي، أصبح ھناك العدید من التطبیقات الصناعیة التي تتضمن إعادة تدویر
مخلفات الإطارات في عملیاتھا. وتشمل بعض ھذه التطبیقات تصنیع الإطارات الجدیدة، وإنتاج الوقود المستمد من الإطارات، وتطبیقات
ومنتجات الھندسة المدنیة، ومنتجات المطاط المقولبة، والاستخدامات الزراعیة، والتطبیقات الترفیھیة والریاضیة، وتطبیقات الأسفلت المعدلة
بفتات المطاط.
تھدف ھذه الدراسة البحثیة إلى تقییم الخصائص الرھیولوجیة والالتصاقیة/التماسكیة للروابط الاسفلتیة المعدلة بفتات المطاط بالمقارنة بالمواد
الأسفلتیة الأصلیة. سیتم التحقیق في عدة نسب من فتات المطاط من أجل معرفة محتوى الفتات الأمثل الذي یحسن أداء الرابط الأسفلتي. ومن
أجل تحسین خصائص الرابط الأسفلتي المنتج، سیتم إضافة مادة الخلط الدافئ للأسفلت وعامل مضاد للانفصال إلى الرابط الأسفلتي المعدل
بفتات المطاط وأیضا سیتم تقییم تأثیرھا على خصائص ھذا الرابط الأسفلتي.
Abstract English
The increasing number of vehicles on the road resulted in a huge number of scrape tires. The disposal of these waste
tires have been one of the big environmental problems in the modern society. Currently, there are several industrial
applications that incorporate the recycling of waste tires in their processes. Some of these applications include new
tires manufacturing, tire-derived fuel production, civil engineering applications and products, molded rubber products,
agricultural uses, recreational and sports applications, and crumb rubber modified asphalt applications.
This research study aims to evaluate the rheological and adhesive/cohesive characteristics of CRM asphalt binders
comparing to original asphalt binder. Several percentages of CR will be investigated in order to find out the optimum
CR content that improves the performance of asphalt binder. In order to bring improve the produced asphalt binder
properties, a warm mix asphalt (WMA) additive and anti-stripping agent will be added to the crumb rubber modified
(CRM) asphalt and their effect on the CRM asphalt binder characteristics will be evaluated as well.
Status | Finished |
---|---|
Effective start/end date | 1/11/18 → 3/09/20 |
Fingerprint
Explore the research topics touched on by this project. These labels are generated based on the underlying awards/grants. Together they form a unique fingerprint.