Telecommunication Services for Emergency Crisis: Kuwait vs U.S.A.

Project: General ResearchGeneral Research 2017 Cycle 1

Project Details

Abstract Arabic

الابتكار في قطاع خدمات الاتصالات في الدول المتقدمة (مثل الولايات المتحدة) والبلدان النامية (على سبيل المثال، الكويت) باستخدام مشاركة المستخدم النهائي موضوع لم ينل حقه في البحوث الأكاديمية. حيث اهتمت البحوث المتوافرة والمتراكمة باشراك المستخدمين النهائيين في مراحل مختلفة من عملية الابتكار، مثل توليد الأفكار، وفحص وتقييم الأفكار، وتحليل الأعمال، والتطوير، واختبار السوق والتجارة، ونتيجة هذا الابتكار. ولكن، الأكاديميين، والمديرين، وصانعي السياسات العامة في الدول المتقدمة (مثل، الولايات المتحدة) والبلدان النامية (على سبيل المثال، الكويت) لم يقوموا بدقة بفحص واختبار (1) أثر التفاعل بين مختلف المستخدمين النهائيين مثل في توليد الأفكار المبتكرة في قطاع الاتصالات و (2) كيفية استخدام أجهزة الاتصالات اللاسلكية لمواجهة الضرورات أو الأزمات. تساهم هذه الدراسة إلى تقديم خلاصة وافية من المعرفة بطرق مختلفة: (1) فإنه سيتم توفير الخلفية النظرية في فهم أهمية المستخدمين النهائيين في عملية الابتكار, (2) فهم كيفية طرق الاتصال لتبادل المعلومات بين مجموعات مختلفة من المستخدمين النهائيين مثل الطلاب ومديري الجامعات والممارسين والغير ممارسين مما يعزز من فعالية استخدامات الأجهزة اللاسلكية في إدارة الأزمات و(3) من خلال القيام بتجارب سيتم التحقق من أهمية المجموعات المختلفة من المستخدمين النهائيين في تطوير الأجهزة / العمليات المبتكرة في قطاع الاتصالات واستخداماتها أثناء إدارة الأزمات. سيتم جمع البيانات من الفئات المذكورة أعلاه من المستخدمين النهائيين من خلال المقابلات الشخصية، ومجموعات التركيز، والتجارب، والمسح الاستبياني في الكويت والولايات المتحدة وسيتم القيام بتحليل النتائج من خلال استخدام تحليل التباين (ANOVA) لإيجاد الفروقات المهمة بين هذه الفئات من المستخدمين النهائيين. وبناء على النتائج سيتم تقديم الآثار ذات الصلة لشركات الخدمات والتصنيع اللاسلكية، وواضعي السياسات الاستهلاكية العامة في كل من دولة الكويت والولايات المتحدة، وسيتم كذلك مناقشة البحوث المستقبلية.

Abstract English

Innovation in telecommunication service industry in developed (e.g., U.S.) and developing countries (e.g., Kuwait) using end-user involvement has remained under-researched. The involvement of end-user in different stages of innovation process, such as idea generation, screening and evaluation of the ideas, business analysis, development, market testing and commercialization, and the outcome of that innovation have been given merit in the literature. However, academics, managers, and public policy makers in developed (e.g., U.S.) and developing countries (e.g., Kuwait) have not meticulously examined (1) the effect of interaction between different end-users such as in generating innovative ideas in the telecom sector and (2) how this wireless telecommunications device is used to tackle exigencies. This study contributes to the compendium of knowledge in different ways: (1) it will provide a theoretical background in understanding the importance of different groups of end-users in the innovation process (2) how the communication method of information sharing between different groups of end-users such as students, university administrators, practitioners and non-practitioners enhances the effective uses of the wireless devices in crisis management, and (3) it will empirically validate the importance of different end-user groups in the development of the innovative devices/process in the telecommunication sector and its usage during crisis management. Data will be collected from the above groups of end-users using personal interview, focus group, experimental, and survey method in Kuwait and U.S. and analysis of variance (ANOVA) will be used for testing the significant difference between these groups of end-users. Based on the findings related implications for the wireless service and manufacturing firms, consumer public policy makers in both Kuwait and U.S. will be provided, and future research will be discussed.
StatusFinished
Effective start/end date1/06/1719/06/18

Fingerprint

Explore the research topics touched on by this project. These labels are generated based on the underlying awards/grants. Together they form a unique fingerprint.