Project Details
Abstract Arabic
تركز هذه الدراسة التجريبية تحسين معدل البقاء في وحدة مؤسسة الرياضيات (MFU) من خلال دمج برنامج مهارات الدراسة في فصول الرياضيات التنموية. في جامعة الخليج للعلوم والتكنولوجيا، لدينا برنامج الرياضيات التنموية التي تساعد الطلبة في انتقالهم إلى دورات كلية الرياضيات. يتضمن البرنامج MFU وابتداء الجبر (رياضيات 095)، متوسط الجبر (رياضيات 096)، ابتداء من الجبر للغة الإنكليزية التخصصات (الرياضيات 094) وقبل حساب التفاضل والتكامل (رياضيات 098). يتم وضع الطلاب في مسار الرياضيات المعنية وفقا لدرجاتهم من اختبار Accuplacer إلزامي. ونحن أيضا قد اعتمدت 3: نموذج التدريس 2 حيث ثلاثة من أصل خمسة دروس أسبوعية يتم تدريسها من قبل المدرب والباقيين تم تعيينها لممارسة المختبر مع TA. ومع ذلك، فإن معدلات الاحتفاظ دينا آخذة في الانخفاض. في مقابلة له مع H. بويلان (2011)، P. Nolting يقتبس (1976) وصف بلوم للتباين المساهمة في نجاح الرياضيات إلى 50٪ لمهارة دخول المعرفية والاستخبارات، و25% لضمان جودة التعليم و25% للخصائص العاطفية. نصيحته للمعلمين التنموي هي "لتحسين جودة التعليم، وتعليم الطلاب مهارات الرياضيات دراسة وتقنيات للحد من اختبار القلق، وكذلك مساعدة الطلاب في تحسين مستواهم في الرياضيات الكفاءة الذاتية." لذلك، قررنا أن تجريب برنامج مهارات دراسته متكاملة مع دينا العادية التنموية دورات الرياضيات.
Abstract English
This pilot study will focus improving the retention rate at the Math Foundation Unit (MFU) by integrating a study skills program in developmental math classes. At Gulf University for Science and Technology (GUST), we have a developmental math program which assists the students in their transition to college math courses. The MFU program includes Beginning Algebra (Math 095), Intermediate Algebra (Math 096), Beginning Algebra for English Majors (Math 094) and Pre-Calculus (Math 098). The students are placed in the respective math course according to their scores from the mandatory Accuplacer test. We also had adopted a 3:2 teaching model where three out of the weekly five classes are taught by the instructor and the remaining two are assigned for a practice lab with the TA. However, our retention rates are dropping. In his interview with H. Boylan (2011), P. Nolting quotes Bloom’s (1976) description of the variance contributing to the math success as 50% for cognitive entry skill and intelligence,25% for quality of instruction and 25% for affective characteristics. His advice for developmental educators is “to improve quality of instruction, teach students math study skills and test anxiety reduction techniques, as well as help students improve their math self-efficacy.” Therefore, we decided to pilot his study skills program integrated with our regular developmental math courses.
Status | Finished |
---|---|
Effective start/end date | 1/09/17 → 8/05/19 |
Fingerprint
Explore the research topics touched on by this project. These labels are generated based on the underlying awards/grants. Together they form a unique fingerprint.