Modelling and Assessing the Impact of Kuwait’s Partial Lockdown Due to COVID-19 on Air Pollution

Project: General ResearchGeneral Research 2020 Cycle 2 (Corona)

Project Details

Abstract Arabic

جائحة فايروس كورونا أثبتت تحديھا للنظام الصحي محليا و عالميا، كما أنھا أيضا حدت من النمو الإقتصادي في إنحاء مختلفة من دول
العالم. إن سرعة إنتشار الفايروس إستدعت تظافر جھود الباحثين لإيجاد حلول لتأثيرات ھذا الفايروس على جوانب مختلفة منھا الصحية و
الإقتصادية و التعليمية. تعتبر دولة الكويت من أوائل دول المنطقة في سرعة التصرف للحد من تأثيرات الفايروس الخطيرة، وذلك من خلال
– على سبيل المثال - فرض "حظر جزئي" على عموم الدولة. في ھذا البحث، نقوم بدراسة تأثيرات الحظر الجزئي على البيئة من خلال
التركيز على تأثيرات ھذا الحظر على جودة الھواء و تأثيراتھ الصحية. الدراسة ستقوم بالربط بين الإنخفاض الكبير في عدد السيارات بالطرق
الرئيسة من جھھ، و زيادة إستھلاك الطاقة في محطات توليد الطاقة نتيجة جلوس المواطنين و المقيمين في منازلھم من جھھ أخرى. فوسائل
النقل تعتبر مصدر رئيسي للعديد من الملوثات الھوائية، بناء عليھ فإن فھم طبيعة ھذه الملوثات قد تحد من التأثيرات السلبية و التي تسببھا
ھذه الملوثات على الجھاز التنفسي لقاطني المناطق السكنية القريبة من الطرق الحيوية أو الرئيسية. أمثلة لھذه الملوثات التي سنقوم بدراستھا:
ثاني أكسيد النايتروجين، ثاني أكسيد الكبريت، أول اكسيد الكربون، المركبات العضوية المتطايرة، بالإضافة للحبيبات الدقيقة المعلقة. الدراسة
ستقوم بتطوير نموذج متكامل لتقييم جودة الھواء يشمل في عناصرة العلاقة المتداخلة للملوثات الھوائية بين محطات إنتاج الطاقة ، وسائل
النقل و العوامل الجوية المختلفة كسرعة و إتجاة الرياح بالإضافة لدرجة الحراره. معظم البيانات التي ستحتاجھا الدراسة تم تأمينھا من عدة
مصادر مثل: الھيئة العامة للبيئة، وزارة الكھرباء و الماء، قسم المرور في وزارة الداخلية و الھيئة العامة للطرق. كما سيتم الحصول على
المواصفات الكيميائية و الفيزيائية لوقود السيارات من مؤسسة البترول الوطنية الكويتية. النموذج المستخدم لدراسة ملوثات وسائل النقل
سيعتمد على عدة عوامل مؤثرة. كما سيتم استخدام نموذج مطور سابقا و مستخدم بأبحاث سابقة لنفس الباحثين وذلك لدراسة الأثر البيئي
لزيادة إستھلاك الطاقة الكھربائية نتيجة الحظر الجزئي. من خلال ربط النموذجين معا و بإضافة العوامل الجوية سيتم تأسيس النموذج المتكامل
لجودة الھواء والذي سيستخدم بدورة لدراسة تأثيرات الملوثات الھوائية على جودة الھواء. و في الن

Abstract English

The coronavirus pandemic of 2019 (COVID-19) has challenged public health systems across the globe and constrained global economic growth to unprecedented levels across various parts of the world. The speed and lethality of the spread of the disease necessitates a research-based approach to public policy making. Kuwait was one of the first countries in the region to act decisively in order to constrain the spread of the disease by implementing a partial lockdown across the country in addition to prohibiting super spreading events. This research project will focus on assessing the impact the partial lockdown has had on air quality in Kuwait as more people stayed at home and residential electricity consumption increased in contrast to restricted levels of road traffic. Since mobile sources emissions account for a significant amount of the urban levels of air pollution, its understanding is of vital importance for comprehensively characterizing the residential areas prone to air pollution and thereby affecting the respiratory systems of its residents. Air pollutants emissions due to mobile sources include oxides of nitrogen (NOx), carbon monoxide (CO), volatile organic compounds (VOCs), particulate matter (PM), carbon dioxide (CO2), and sulfur dioxide (SO2). This is to be accomplished by developing an integrated air quality model for the transportation system and power production infrastructure. Most of the data needed for the traffic model like the vehicular fleet characteristics will be sourced mainly through public authorities in Kuwait like the KEPA (Kuwait Environment Public Authority), Traffic Department of the Ministry of Interior, and PART (Public Authority for Roads and Transportation). Motor vehicle fuel properties will be obtained through the KNPC (Kuwait National Petroleum Corporation). The product of the traffic model will be the hourly traffic flow rates at major roads in Kuwait as well as the emission factors as per vehicle age/type. In addition, a previo
StatusFinished
Effective start/end date1/02/217/04/22

Fingerprint

Explore the research topics touched on by this project. These labels are generated based on the underlying awards/grants. Together they form a unique fingerprint.