Project Details
Abstract Arabic
التمايز بين مخرجات التعلم هو استراتيجية رئيسية في توفير التعليم للأطفال ذوي الاحتياجات التعليمية الخاصة. ومع ذلك، كان هناك القليل من الاهتمام المنهجي للطرق التي يميز بها المعلمون هذه المخرجات بفعالية، ولا كيف يمكن دعمهم لتطوير تفريقهم بين هذه المخرجات. سوف يستكشف هذا المشروع التمايز المنظم لمخرجات التعلم للأطفال ذوي الاحتياجات التعليمية الخاصة من خلال استخدام أنظمة إدارة مخرجات التعلم، برامج تقييم الذكية، في المدارس الخاصة والمدارس ذات الوحدات الملحقة، في لندن والكويت. سنستكشف كيف يستفيد المعلمون والأطفال من هذه التكنولوجيا، ومدى مساعدة المعلمين في تحقيق التخصيص الفعال للتعلم في الفصول الدراسية للأطفال ذوي الاحتياجات التعليمية الخاصة. سيتم جمع البيانات المتعلقة بإنجازات تعلم الأطفال ذوي الاحتياجات التعليمية الخاصة وأهداف تعلم المادة العملية، وتنفيذ مخرجات التعلم المنظمة، وإنجاز تعلم هؤلاء الأطفال من المدارس في لندن بالمملكة المتحدة والكويت. ستوجه النتائج الباحثين الرئيسيين وفريق جامعة كلية لندن في فهم المدى الذي يمكن أو لا يمكن به لمنهجية مخرجات التعلم المنظمة في تحسين جودة التعليم والتعلم الأطفال ذوي الاحتياجات التعليمية الخاصة في لندن والكويت. سوف تعكس التطبيقات والنتائج أفضل الممارسات لضمان الحصول على مخرجات تعليم قوية باستمرار. من المتوقع أن تشير الاستنتاجات إلى الفوائد التي تعود على المعلمين الذين يستخدمون أنظمة إدارة مخرجات التعلم والتطبيقات ذات الصلة.
Abstract English
The differentiation of learning outcomes is a key strategy in educational provision for children with special educational needs (SEN). However, there has been little systematic attention to the ways in which teachers actively differentiate such outcomes, nor to how they can be supported to develop their differentiation of such outcomes. This project will explore the structured differentiation of learning outcomes for children with SEN via the use of a SMART assessment software / learning outcomes management systems, in special schools and schools with attached units, in London and Kuwait. We will explore how teachers and children make use of such technology, and the extent to which it helps teachers in achieving effective personalisation of learning in the classroom for children with SEN. Data on SEN children's learning achievements, course learning objectives, implementation of structured learning outcomes, and children’s learning achievement will be collected from schools in Kuwait and UK. Results will guide both the principal investigator and UCL team in understanding the extent to which a structured learning outcomes approach can or cannot enhance the quality of teaching and learning for SEN children in London and Kuwait. Applications and results will reflect best practices for ensuring consistently strong learning outcomes. Conclusions are expected to point the benefits to teachers using learning outcomes management systems and related applications.
Status | Finished |
---|---|
Effective start/end date | 2/01/22 → 2/01/24 |
Fingerprint
Explore the research topics touched on by this project. These labels are generated based on the underlying awards/grants. Together they form a unique fingerprint.