Design of Adaptive Feedback E-Learning Scheme for Elementary Math in Kuwait

Project: General ResearchGeneral Research 2017 Cycle 2

Project Details

Abstract Arabic

يبين تقرير الرياضيات عى مقياس تيمس أن مستوى تعليم الرياضيات في دولة الكويت لا يصل إلى مستوى الذي ينبغي له أن يكون كما هو مقارن مع نفقات الميزانية السخية من قبل الحكومة الكويتية عى التعليم العام. حيث تبين البحوث أن استخدام أجهزة الكمبيوتر كأداة معاونة بالتدريس وفي تعليم الرياضيات يمكن أن تغير بشكل جذري وإيجابي مواقف وجاهزية الط اب نحو التعلم. في هذا البحث نقترح وضع نظام التغذية المرتدة الكفء والفعال ذاتي التأقلم والذي يقوم عى أساس نتائج الدراسات الميدانية التجريبية الأخيرة التي تم اختبارها وأثبتت في إعدادات البيئة الحقيقية خ ال تقييم التعليم الإلكتروني للط اب في امتحانات مادة الرياضيات للمدارس الحكومية الابتدائية في الكويت . ترتبط نتائج البحوث المتوقعة لتصميم وتنفيذ نظام التغذية المرتدة لنظام التعليم الإلكتروني في مادة الرياضيات من شأنها أن تساعد في تضييق الفجوة في النقص في مهارات الرياضيات للط اب في الكويت. ومن المتوقع ان يتتج هذا البحث مجموعة من المنتجات ومنها: دراسة تحليلية لوضع مادة الرياضيات التعليم الإلكتروني في المدارس الابتدائية في الكويت، وتحليل الفجوة بين الأنظمة لمادة الرياضيات وردود الفعل لتكييفها في الكويت بنظام التغذية المرتدة ، التصميم النظري وإطار العمل لنظام ردود الفعل لمادة الرياضيات ليكون فعال لط اب المدارس الابتدائية في الكويت، وتنفيذ وبرمجة نظام للنظام التغذية المرتدة لمادة الرياضيات المقترح، دراسة ميدانية لتحليلي فعالية النظام لمادة الرياضيات ردود الفعل المقترحة. ونتوقع بان ستكون لنتائج البحث تاثيرا إيجابيا في العديد من الاطراف ذات الصلة بالكويت بما في ذلك: وزارة التربية، جامعة الكويت، والمعلمين وأولياء الأمور والط اب، والحكومة الكويتية، ومؤسسة التقدم العلمي.

Abstract English

TIMSS mathematics scale report shows that the math education level in Kuwait is not up to the expected level that it should be as it is compared to the generous budget expenditures by the Kuwaiti government on public education. Research shows that using computers as a teaching aid in mathematics instruction can significantly and positively change student attitudes toward learning. In this research we propose to develop an efficient and effective feedback system that is self-adaptive to the best student needs. It is based on the result of the most recent experimental field studies that were tested and proved in real settings during e-learning assessment of students in math exams for elementary government schools in Kuwait. The Anticipated research outcomes are related to the design and implementation of a feedback system for math e-learning system that will help in narrowing the gap in math skills for student in Kuwait. The outcome of the research is anticipated to include and analytical study of the status of math e-learning in elementary schools in Kuwait, gap analysis between math feedback systems adapted in Kuwait and best known feedback system, conceptual design of and effective math feedback framework for elementary school student in Kuwait, a system implementation of the proposed math feedback system, and analytical field results of the effectiveness of the proposed feedback math system The results will positively affect many parties in Kuwait including: Ministry of Education, Kuwait University, teachers, parents and students, Kuwait government, and KFAS.
StatusFinished
Effective start/end date1/09/191/12/22

Fingerprint

Explore the research topics touched on by this project. These labels are generated based on the underlying awards/grants. Together they form a unique fingerprint.